Zdrowe odżywianie dla kobiety uprawiającej regularne sporty: menu fitness na trzy dni

Ponad połowa sukcesu w fitness pochodzi z odżywiania. Odżywienie sportowe jest niezbędnym atrybutem każdej osoby uprawiającej sport. Fajną rzeczą jest to, że ten rodzaj odżywiania nie powoduje uczucia głodu (a wręcz przeciwnie). Bardzo trudno nazwać to dietą; raczej odżywianie fitness jest sposobem na życie. Tak naprawdę menu osoby ćwiczącej to idealne jedzenie nie tylko dla tych, którzy zawsze chcą być szczupli, ale też marzą o byciu zdrowym i energicznym w każdym wieku.

Oczywiście, we współczesnym rytmie dość trudno jest przestrzegać sportowego odżywienia, bo ze względu na ciągłe brak czasu jedni jedzą wszystko tylko po to, by napełnić żołądek, a inni nie jedzą nic przez cały dzień, i dużo jedzą podczas kolacji.

Menu fitness: dzień pierwszy

Śniadanie
Idealnym śniadaniem dla rekreacyjnego sportowca jest owsianka. Jest bogaty w błonnik i złożone węglowodany, które dostarczają organizmowi wszystkich składników odżywczych, których potrzebuje rano. Aby śniadanie nie było nudne, do płatków owsianych można dodać orzechy, suszone owoce lub owoce kandyzowane, trochę miodu. Jeśli lubisz jeść płatki owsiane z mlekiem, użyj produktu beztłuszczowego.

Lunch
Owoc. Możesz wybrać dowolny ulubiony owoc lub jagodę i cieszyć się ich słodyczą.

Obiad
Na obiad najlepiej preferować kaszę gryczaną, kawałek gotowanego kurczaka i sałatkę warzywną z olejem roślinnym.

Wiele osób uważa, że ​​gotowane mięso jest nudne i nieciekawe. W rzeczywistości cała kwestia dotyczy metody jej przygotowania. Aby kurczak nie był mdły, można go gotować w ziołach i przyprawach. Bardzo ważne jest również, aby nie rozgotować mięsa: wystarczy 10 minut po zagotowaniu wody.

Popołudniowa przekąska
Na popołudniową przekąskę idealny jest niskotłuszczowy twarożek i filiżanka aromatycznej herbaty.

Kolacja
Na kolację przygotuj sobie kawałek ryby z duszonymi warzywami. Możesz również uzupełnić danie sałatką warzywną doprawioną olejem roślinnym.

Druga kolacja
Przed pójściem spać fajnie byłoby wypić szklankę niskotłuszczowego kefiru.

Menu fitness: dzień drugi

Śniadanie
Drugiego dnia na śniadanie będzie twarożek z miodem i owocami, składniki można po prostu wymieszać lub zmielić w blenderze na masę serową.

Lunch
Drugie śniadanie to bochenek chleba, na który można położyć liście sałaty, pokroić pomidora i ułożyć ser.

Obiad
Piecz filety z indyka w rękawie z ziołami i udekoruj brązowym ryżem. Możesz uzupełnić tę parę sałatką z kapusty z niskotłuszczowym dressingiem śmietanowym. Powinien być pyszny.

Popołudniowa przekąska
Wybierz swoje ulubione owoce i ciesz się nimi w środku dnia.

Kolacja
Kolacja drugiego dnia będzie sałatką z gotowanego kurczaka, sałaty, ogórków i pomidorów. Pokrój wszystkie składniki i dopraw sałatkę oliwą, octem i odrobiną musztardy. Możesz także natrzeć trochę niskotłuszczowego sera.

Druga kolacja
Przed pójściem spać, zgodnie z klasyką , musisz wypić szklankę kefiru.

Menu fitness: dzień trzeci

Śniadanie
Inną opcją śniadaniową jest burger. Ale nie to samo, co podawane w fast foodach, ale zdrowe. Do jej przygotowania potrzebna będzie bułka z szarej otrębów, sałata, pomidory, ogórek i trochę ulubionego sera.

Lunch
Milkshake z mleka, odrobiny miodu i jednego banana. Wymieszaj wszystkie składniki w blenderze – i koktajl jest gotowy.

Obiad
Pieczona ryba z warzywami. Możesz też sobie pozwolić na jakiś rodzaj sałatki. Oczywiście bez majonezu. Trzeba przyznać, że obiad powinien być nie tylko pożywny, ale i pyszny.

Popołudniowa przekąska
Niskotłuszczowy twarożek z owocami i odrobiną świeżo wyciskanego soku.

Obiad
Na obiad ugotuj sobie grykę i kawałek gotowanej cielęciny. Aby mięso było nie tylko zdrowe, ale i smaczne, dopraw je ziołami.

Druga kolacja
Klasycznym zakończeniem dnia będzie kieliszek kefiru.

Jedna myśl na temat “Zdrowe odżywianie dla kobiety uprawiającej regularne sporty: menu fitness na trzy dni

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s