Jak wrócić na trening po długiej przerwie

Nawet najbardziej znani sportowcy, ze względu na różne okoliczności, są czasami zmuszeni do zawieszenia treningu. Mogą to być problemy zdrowotne lub urazy, brak czasu, stres i banalne zmęczenie psychiczne. A znalezienie siły, by wrócić na siłownię, jest dość trudne. Korzystając z zaleceń z naszego artykułu z pewnością znajdziesz motywację do przywrócenia kondycji fizycznej.

Wróćmy do sportu dobrze

Twoja ulubiona siłownia ponownie otworzyła dla Ciebie swoje drzwi. Doskonałą chęcią jest kontynuowanie uprawiania sportu po długiej przerwie. Ale zanim podejmiesz ulubioną sztangę lub uruchomisz program na bieżni pamiętaj, że żadna przerwa nie pozostanie niezauważona dla Twojego organizmu. Bardzo ważne jest prawidłowe powracanie do poprzedniej formy sportowej, bez szkody dla siebie. Aby to zrobić, musisz przeanalizować kilka punktów:

  1. Jaki był powód przerwania zajęć?
  2. Jak długo byłeś bez swojego zwykłego obciążenia?
  3. Czy w tym okresie była przynajmniej minimalna aktywność fizyczna?

Po udzieleniu sobie i trenerowi odpowiedzi na te pytania, zacznij tworzyć nowy program ćwiczeń. Przecież sportowiec wracający po dłuższej przerwie jest jak początkujący. Jedyna różnica polega na tym, że doświadczony sportowiec już wie, jak prawidłowo ćwiczyć i używać sprzętu.

Od pierwszej lekcji nie radzimy przyjmować obciążeń na takim samym poziomie, jak przed przerwą w sporcie. Nawet jeśli uda Ci się utrzymać tempo i intensywność treningu, mało prawdopodobne jest, aby polubił to organizm, który „zapomniał”, na czym polega aktywność fizyczna tego formatu.

Oczywiście, jeśli przegapiłeś kilka treningów, proces regeneracji będzie szybki i prawie niezauważalny. A jeśli ostatni raz oglądałeś centrum fitness miesiąc lub rok temu, nie wyjdziesz z kilku lekkich treningów. Pamiętaj, że powrót do sportu jest stresujący dla organizmu, co może prowadzić do tragicznych konsekwencji: od bólów mięśni po kontuzje. Zwykle powrót do poprzedniej formy sportowej zajmie około połowy czasu, który była przerwą w zajęciach. Chociaż wszystko jest indywidualne.

Podstawowe zasady zwrotu do cwiczen

  1. Zapomnij o intensywnych zajęciach 4 lub więcej razy w tygodniu. Teraz jesteś na początkowym etapie, więc trening powinien być jak najlżejszy i nie więcej niż 2 razy w tygodniu przez 20-30 dni.
  2. Po zebraniu delikatnego zestawu ćwiczeń, przed rozpoczęciem głównego treningu, postaraj się dobrze rozgrzać. Wielu sportowców ignoruje rozgrzewkę, ale na próżno. W ten sposób dostrajasz organizm do aktywności fizycznej. Rozgrzewka pomoże skorygować brak równowagi między wszystkimi systemami. Zatem tkanka mięśniowa nabierze kształtu znacznie szybciej niż stawy i więzadła.

3. Stopniowo zwiększaj obciążenie. Nie próbuj robić tylu zestawów co wcześniej. Ale nie jest konieczne celowe ułatwianie treningu. Wszakże kiedy organizm się do tego przyzwyczai, znacznie dłużej wrócisz do poprzedniego kształtu.

4. Przez pierwszy miesiąc staraj się wykonywać ćwiczenia na wszystkie grupy mięśni, nie preferując np. Wyłącznie łydki lub tricepsa. Trening ogólny sprzyja szybszej regeneracji.

5. Oszczędzaj siły. Czy czujesz przypływ energii i chcesz zrobić 12 zamiast 10 serii? Wtedy lepiej zatrzymać się, zrób wydech, zrób 7-8, aby mięśnie nie były zbyt duże. Następnego dnia podziękujesz sobie.

6. Bądź aktywny, nawet gdy nie wybierasz się do centrum fitness. Ale to niekoniecznie oznacza, że ​​musisz wykonywać ćwiczenia również w domu. Przynajmniej w dni odpoczynku staraj się częściej wychodzić na zewnątrz.

7. Nastaw na najlepsze. Rozpoczynając trening, włącz ulubioną piosenkę w słuchawkach, oderwij się od wszelkich codziennych problemów i po prostu rób to, co kochasz!

Jedna myśl na temat “Jak wrócić na trening po długiej przerwie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s